Infotiv sponsrar Hammarby Bandy säsongen 2017/2018

Vad finns det för likheter mellan bandy som sport och Infotiv som företag? Varm och trevlig stämning, så klart! Sponsringen av Hammarby Bandy ger Infotiv möjlighet att både stötta idrottslivet och träffa sina kunder i en annan miljö än den vanliga.

– Genom sponsringen av Hammarby Bandy får vi möjlighet att nätverka med våra kunder under trevliga och avslappnade förhållanden. Vi kommer vara matchvärdar i februari och planerar då för ett lite större event. Parallellt finns ett antal årskort som löpande används av medarbetare och för mindre kundevent, säger Erik Sundström, site manager på Infotiv Information & Design AB.

En bandymatch där Infotivs logga syns på sponsringsplats.

Tradition hos Infotiv att sponsra bandy

Infotiv har en tradition av att sponsra just bandy. Det är en sport med stark lokal förankring, trogna supportrar och som ofta spelar en stor roll i den region den finns. Tidigare har Infotiv sponsrat bland annat GAIS bandysatsning i Göteborg. Att sponsra just bandy kan också ha att göra med Erik Sundströms egen historia. Han kommer från Lidköping, som är ett starkt bandynäste. Sporten har därför alltid legat honom varmt om hjärtat. 

Tre personer tar en selfie på en bandymatch

Hur känns det då för ett Villa-Lidköpings-fan att sponsra Hammarby?

– Det är såklart är lite plågsamt, men vi vill stödja sporten som helhet och försöker göra det där vi som företag finns. Det är kul att ta med medarbetare och kunder i Stockholm på en sådan grej, säger han, och förklarar att det finns stora likheter mellan bandy som sportutövning och Infotiv som företag. 

– Det är alltid varm och trevlig stämning på en bandyläktare, på samma sätt som vi är varma och trevliga att ha att göra med. Bandy som sport är också ganska tuff och kräver att man agerar snabbt. Så det går verkligen hand i hand med våra varma hjärtan och skarpa hjärnor, säger han.

Share this page